Welkom bij Schaakmaat  OPGERICHT 2 -8-2022

Schaken is voor jong en oud.

Boyd Leenen, jeugdschaker van Schaakmaat plaats zich voor het EK tot 12 jaar.

Bij het NK tot 12 jaar heeft Boyd Leenen een geweldig resultaat gescoord. Hij behaalde een tweede plaats en mag zodoende in augustus mee gaan spelen met het EK tot 12 jaar. Bij aanvang van de laatste ronde stond hij ongedeeld eerste en met een overwinning was het kampioenschap binnen. Echter in het zicht van de veilige haven werd  in de laatste ronde verloren waardoor hij  de 1e plek moest afstaan. Met zes overwinningen, twee remises en een nederlaag was een tweede plaats zijn eindresultaat. Uiteraard wensen we hem op het EK veel succes.
Boyd komt uit Helmond en speelt bij twee schaakverenigingen te weten Schaakmaat uit Venray en De Combinatie uit Asten. Bij De Combinatie heeft Boyd de jeugdopleiding doorlopen en om ervaring op te doen speelt hij nu ook wedstrijden voor Schaakmaat.
Alles is terug te lezen op Uitslagen jeugd – NK 12 (haagseschaakbond.nl)

Siem Derckx doet ervaring op bij PJKL

Het persoonlijk jeugdkampioenschap van Limburg is voor Siem het 1e kampioenschap waar hij namens Schaakmaat aan deel nam. Zijn prestaties waren naar verwachting maar er had meer ingezeten. Siem ervaart dat een gewonnen stelling, eerst nog gewonnen dient te worden. voordat hij het punt kan bijschrijven. De totale eindstand is als volgt:

Schaaktoernooi De Hommel

Jeugdspeler Siem Derckx speelt verdienstelijk toernooi.